7 år sen

godmorgon apor

apa eller apor är mitt nya favoritord, tror inte det finns någon jag inte kallat apa vid detta laget. ;D som ni säkert förstår så är jag fortfarande hemma.. ligger i sängen med laptopen och lyssnar på musik. nu när alla tabletter bearbetar min kropp mår jag lite bättre faktiskt :D och det bästa är, att min antibiotika börjar hjälpa lite. halsen gör fortfarande ont o mandlarna är ju fortfarande svullna. men det börjar minska sakta men säkert. LYCKA! att bli frisk är det jag verkligen vill nu, jag kämpar för det. nästa vecka ÄR det skola som gäller punkt. Håll en tumme please? (:

Idag är det 11/9, alltså elfte september. WTC-attacken hände 2001, alltså för 7 år sen. hur sjukt är inte det? tiden går läskigt fort.. Jag var liksom 10 år.. :O jag minns den dagen som om det vore igår. Jag satt där tillsammans med Klass 4A i vårt klassrum på Klockargård och Gunilla sa att vi fick sluta, klockan var kanske kvart i 3 och jag cyklade hem. Väl hemma satt Mamma (som var mamma-ledig med Albin då) och Sara och kollade på TV och såg helt förstelnade ut.. jag gick in i vardagsrummet och just då rasade torn 1. jag trodde det va någon actionfilm dom kollade på, det var för overkligt. Men mamma förklarade att det flugit in flygplan i tornen i NYC och att det va en terroristattack osv. jag minns att jag satt vid tv:n och bara stirrade i timmar. det som var mest obehagligt tycker jag va att se pyttesmå människokroppar som kastade sig ur tornet, det och den rädslan jag kände för vad som skulle hända i världen..

/ EMS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0