big girls don't cry

blaao nu sitter jag här hos magnus o lollo (våra gamla grannar) och passar deras 2 barn och mina syskon.. lame as hell. men min lön från sjukhuset kommer inte förrens i augusti :O så jag kommer behöva leva på typ 1500 kr nu o nae.. så jag får jobba lite såhär istället. hittills har vi typ ätit och kollat på bert, älskar bert :D ganska nice att få betalt för att kolla på bert.. har dock traaukigt iaf. men bisse kommer snart in iallafall :) det ska bli trevligt, saknar henne! ses inte allt för ofta nu så vi har mkt att ta igen om man säger så. sen ikväll bär det av hem till min älskling caroline för middag oså, hon fyller 17 idag :D grattis vännen!  <3

en sak jag kommit på nu när jag jobbat är hur ouppskattade städerskor är ;) hahaha. men asså ärligt talat. när läkarna opererat klart för dagen o hållt på så hänger dom upp såna lappar där det står "använt" på utanför och när de kommer tillbaka dagen efter är allt städat igen.. så är det ju i skolan med. men förut bara kastade jag papper omkring mig, visste ju ändå att någon kom dagen efter och tog bort det. nu vet jag hur jobbigt det är så jag ska skärpa mig, tänka sig att man lär sig mer utanför skolan än i skolan. haha
en annan sak jag maja o micki pratade om va, hur förnedrande det ändå måste va för dom "ordinarie anställda", dom vi jobbar för istället. där kommer vi, outbildade små 17-18 åringar och gör samma jobb som dom gjort i flera år utan att ens vara utbildade. jag hade iallafall kännt mig ganska kränkt.

dagens visdomsord från moi. PUSS

Kommentarer
Postat av: Caroline Carlander

TACK för du kom lovley <33

2008-07-22 @ 23:35:13
URL: http://carolinecarlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0