juldagen

god jul i efterskott, eller vad man nu säger...?
hade inte alls tid att uppdatera igår,för julafton för mig är en dag man spenderar bara med familj och myser! (inte bloggar vid datorn :D) min julafton va verkligen helt perfekt, jag kunde inte haft det bättre :) på morgonen började med frukost, skinkmacka och ris á la malta en tradition som jag älskar! sen tog jag en lång dusch, klädde på mig julaftonskläderna som bestod av svart långarmad tröja från cubus, svart,grå,röd kjol från gina, strumpbyxor, rött skärp från glitter, rött diadem, långt silvrigt halsband, silvrigt armband och silvriga örhängen. mycket rött och väldigt juligt :)

åkte in till stan och mötte upp ninni, sen gick vi till pappas grav på västra kyrkogården precis som varje jul. väldigt skönt att göra det, och skönt att ninni följde med <3 hem och kolla kalle anka sen, med hela familjen, och kan du vissla johanna efter, älskar det! så fort kalle kom igång så rös jag och kände riktig julkänsla för första gången
vid 6 kom gästerna och då va det dags för kilo med julkötbullar,prinskorv, sill, ägghalvor, jansson, grönkål MEDMERA. jag gillar faktiskt julmat, tro det eller ej, jag blev helt sinnessjukt mätt dock :O låg och jäste framför karl-bertil jonssons julafton ett tag och runt 8-halv 9 snåret kom tomten! (morfis) han hade med sig 2 saker till mig, I.D. get started kit (mineralsmink för den som inte vet) och en iPod nano! med eftersom den lila va slut fick jag en orange sålänge, med möjlighet att byta till lila när det kommer om någon vecka! men jag har ångrat mig nu och ska behålla den som är orange istället för den är sjukt snygg och ovanligare, jag älskar att va unik. ;D sen delades resten av paketen ut och jag blev så himla nöjd!! helt perfekta presenter :) sen satt vi och pratade, åt julgodis och hade det mysigt ända till halv 2 då gästerna åkte hem! summerat så var det en helt perfekt julafton, kunde inte haft det bättre!

Det jag fick var:
♦iPod nano 16 GB (orange)
♦Rosa Olympus digitalkamera
♦Stort minneskort till kameran
♦Logitech högtalare till datorn
♦Vit Esprit klocka'
♦I.D. Get Started kit
♦2 pyjamasar (1 siden och 1 flanell)
♦1 halsband från OCK
♦1 par öronhängen från OCK
♦Gosiga sockar
♦Godis
♦Massa ansiktsprodukter
♦Gosedjursmumintroll
♦Presentkort på Åhlens
♦Årsprenumeration på VeckoRevyn
♦Fonder, såklart
♦Pengar


jag är helnöjd :), blev ni nöjda med era julklappar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0